TERRA SANTA

“Life is a journey. It is a journey restarting every morning and requiring a series of questions every night. Life is an adventure trip among the others and inside us.

Nobody knows where it will go really, where “the universe will plot” to bring us. Sometimes we just know where we would arrive, frightened by the Grand question whether that idea will be the most appropriate for our destiny. On foot, in a hurry and with superficiality or with meditation and mindfulness. We’re traveling since all our life and for all our life. A continuous exodus of a single person while in the mass, from what have been just reached to a new infinitely stretched milestone in the future. The hope is that Achille never reaches the turtle, because the true paradox of life is believing in being arrived. Living aware of the condition of “exodus” is the only way to be protagonists. Living aware that we’re only passing is the healthiest way to get back in touch with the deep and absolute. Respecting life authentically means to have realized that life is a gift, with a short, very short space, among the infinity of many other lives, all destined to travel. Together, we make the man.  A work born on emotions and the scenic inspirations that this distant land has vibrated deep in those who visited it at least once, in life. A different territory for me, that I’ve been visiting several times to tell about the tragedies of a difficult human coexistence, but that in common with our Italy has a great culture, ancestral faith traditions and millennial stories too. Palestine is a land made up of people who are the true gold; special people because of the land they live in and that they help to grow up  every day with their labors.

The images I propose are the result of a simple friend’s pilgrimage trip , showing people we met accidentally, pictures of the man and the Pilgrim immersed in his experience becoming simple everyday life. Men and women in the nature and in history. Faces, arms, bent backs and great knowledges, daily gestures that make this tradition.

And ,in the background ,the landscapes that made the Holy Land the cradle of Christianity.”

Paolo Tosti

TERRA SANTA,

“La Vita è un viaggio. È un viaggio che ricomincia ad ogni mattino e che ad ogni sera ci richiede una serie di domande. La Vita è un viaggio avventuroso tra gli altri e dentro di noi stressi. Non si sa dove si andrà veramente, dove “l’Universo tramerà” di farci arrivare. A volte, sappiamo appena dove vorremmo arrivare, spaventati dal gran quesito se quell’ idea sarà poi la più appropriata per il nostro destino. A piedi, di fretta e con superficialità o con meditazione e consapevolezza. Siamo in viaggio da una vita e per tutta la Vita. Un esodo continuo, di un singolo individuo seppur nella massa, da ciò che si è appena raggiunto per un nuovo traguardo infinitamente teso al futuro. La speranza è che Achille pie veloce non raggiunga mai la tartaruga, perchè il vero paradosso della vita è credere di essere arrivati. Vivere consapevoli della condizione di “esodo” è l’unico modo per esserne protagonisti pienamente. Vivere consapevoli che si è solo di passaggio è il modo più sano per tornare in contatto con il profondo ed Assoluto.  Rispettare autenticamente la vita vuol dire essersi fatti compenetrare dalla consapevolezza che la Vita è un dono, dal breve, brevissimo spazio, in un’Infinità d’altre Vite tutte destinate a viaggiare. Insieme, si fa l’Uomo.  Un lavoro nato sulle emozioni e sulle suggestive ispirazioni che questa Terra lontana ha fatto vibrare nel profondo di chi la visità almeno una volta nella sua Vita. Un territorio diverso ai miei occhi, cui più volte sono stato per raccontare le Tragedie di una difficile convivenza umana,ma che in comune con la nostra Italia ha una grande cultura, ancestrali tradizioni di Fede e Storie ugualmente millenarie. La Palestina è una Terra fatta di persone che sono il vero Oro; persone speciali quanto la terra che vivono e che aiutano a crescere ogni giorno con le loro fatiche.
Le immagini che sono proposte sono fotografie frutto di un semplice viaggio da Pellegrino tra Amici e persone incontrate quasi per caso ,immagini che ritraggono l’uomo e il Pellegrino immerso nella sua esperienza che diventa semplice vita quotidiana. Uomini e donne nella natura; e nella Storia. Volti,braccia , schiene piegate e grandi conoscenze, gesti quotidiani che fanno della tradizione il Presente. E sullo sfondo i paesaggi che hanno fatto la culla della Cristianità definendola TerraSanta”.
Paolo Tosti